Als we aan de slag gaan met werkgeluk dat is erover communiceren handig. Maar nog belangrijker is te blijven communiceren. We beginnen vaak fris en hebben wilde plannen, maar het vasthouden van is het belangrijkste, en daar kan communicatie de sleutel naar het succes zijn.

Nadat wij de medewerkersonderzoeken hadden gedaan, hebben we iedere keer teruggekoppeld naar onze medewerkers over de resultaten. Zelfs in coronatijd hebben we een manier gevonden om met elkaar te praten over de belangrijkste onderwerpen die zij hebben teruggegeven. De laatste gesprekken hierover vinden deze maand plaats.

Maar alleen dit gesprek voeren is niet genoeg. Het is nog belangrijker om terug te geven wat je vervolgens met dit gesprek gaat doen en hebt gedaan. Hierdoor laat je zien dat je niet alleen luistert, maar ook actief er mee aan de slag gaat. Als je dit wel doet, maar niet communiceert, dan zullen veel medewerkers toch denken dat er niets mee gebeurd is. Helaas!

Veel zaken ben je wellicht achter de schermen aan het aanpakken. Wij hebben daarom de eerste keer na het onderzoek elke vier/vijf maanden een update gegeven over welke onderwerpen we hadden beetgepakt en welke resultaten we daarmee hebben geboekt. Als voorbeeld hebben we bij de implementatie van de ontwikkelgesprekken nogmaals aangegeven dat deze voort komen uit de resultaten van het onderzoek.

En ook al vind jij het heel belangrijk en weet je zelf dat je het oppakt, het herhalen naar de medewerkers maakt ook dat zij het weten. En voor je impact op werkgeluk is dat wel essentieel. Daarom is communicatie met daarin luisteren naar de medewerkers en communiceren wat je doet met hun input de sleutel tot succes!

Hebben jullie het ook meegemaakt dat het niet op de uitvoering maar juist op de communicatie blijft hangen? Ik ben benieuwd!

Chat openen
1
Scan de code
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?